Onderwijs in jouw organisatie verrijken

Taal-leesexpert 2020-2021

Een treffend ervaringsverhaal over de opleiding van Natascha Reijnders van basisschool Maurice Rose in Margraten >> LINK naar online versie van het artikel 

De opleiding kent een opbouw waarin we starten met de bouwstenen van het taal- en leesonderwijs. Wat hebben kinderen nodig om te leren lezen? Welke inhouden zijn hierbij cruciaal, welke didactiek is passend en hoe kom je tot afstemming? 


We nemen je mee in onderwijs met verhalen en informatiebronnen. Met de bouwstenen bouwen we vanuit het perspectief van de kinderen verder naar het perspectief van de lerende leraar: wat heeft jouw collega nodig om in zijn lesgeven uit te gaan van verschillen? Wat betekent dit voor jouw rol in het team? In de laatste fase richten we ons, vanuit de eerder opgebouwde kennis op het lerende team en het samen creëren van leesbeleid. De kennis en vaardigheden die je op doet krijgen zo steeds meer verdieping en betekenis.