OnderwijsKwaliteit In beeld brengen

OnderwijsKwaliteit

Op zoek naar een digitale manier om onderwijskwaliteit koersvast, eigenWijs en authentiek in beeld te brengen? Omdat je vanuit een brede opvatting op kwaliteit wil verantwoorden? Om meer recht te doen aan de kwaliteiten van je team, omdat zij elke dag bijdragen aan de brede ontwikkeling van kinderen? 

Wij zien het in beeld brengen van onderwijskwaliteit als het navigeren vanuit een eigen koers. Vandaar de verbeelding van ons logo in de vorm van een kompasnaald. Wij staan voor een aanpak met dialoog en reflectie om tot een beredeneerde, functionele zelfevaluatie te komen. Wat gaat goed? Wat kan beter? Wat moet beter?

Less is more. We rekenen af met papiergeneuzel en lijvige managementrapportages. Een zelfevaluatie in het onderwijsportfolio hoeft niet 'af' te zijn om een betekenisvol gesprek te voeren met de MR, met het team of met het bestuur. Op elke moment en op elke plek is het onderwijsportfolio te openen en direct presenteerbaar om over de stand van zaken in gesprek te gaan. Wil je de ander vooraf informatie sturen, dan hoef je alleen een leesinlog te sturen. . 

In OnderwijsKwaliteit.online is het actuele onderzoekskader verwerkt. De werkwijze vraagt vooral om jezelf de maat te nemen en een zelfevaluatie realiseren. In het onderwijsportfolio zijn de vijf kwaliteitsgebieden van het Inspectiekader geïntegreerd: schoolklimaat, onderwijsproces, onderwijsopbrengsten, kwaliteitszorg en financieel beheer. We hebben twee gebieden toegevoegd, om visie- en contextgestuurd te verantwoorden: visie en koers, school in beeld.

Je kunt het onderwijsportfolio een eigen gezicht geven door kenmerkende foto's en teksten in te voegen, om te laten zien waar je met jouw team voor staat. Daarnaast maak je vooral gebruik van gevarieerde documenten die je al voor andere doeleinden gemaakt hebt. Denk daarbij aan presentaties tijdens studiedagen, samenvattingen van groepsbezoeken, uitspraken van leerlingen en ouders, video's, exemplarische voorbeeld uit de basisondersteuning (HGW-OGW), conclusies uit enquêtes, plannen, etc. De essentie is 'kwaliteitsbewustzijn' in lijn met de koers en ambities. Leren en professionaliseren zichtbaar maken! We denken graag met je mee. 

Team OnderwijsMens met OnderwijsKwaliteit

Docent, assessor opleiding
Anouk Pouwelse
Stuur mij een mail
ICT-beheerder
Bart Willems
Stuur mij een mail
Opleider onderwijskwaliteit
Edith van Montfort
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor opleiding
Ine Lammerschop
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor opleiding
Inge Haverhals
Stuur mij een mail
Projectmanager
Iris Willems
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor
José Sijmons
Stuur mij een mail
Assessor opleiding
Joyce Houben
Stuur mij een mail
Begeleider, coach
Juanita Penninx Quevedo
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor
Judith Ueberbach
Stuur mij een mail
Docent, begeleider, assessor
Karlijn Dankers
Stuur mij een mail
Inspirator pedagogische kwaliteit
Lisette Bastiaansen
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor
Lisette Neijzen
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor opleiding
Lonneke Hubers
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor opleiding
Manon Segers
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor
Marise Walaardt
Stuur mij een mail
Partner in co-creaties, opleider en begeleider
Marleen Kock
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor opleiding
Monique Knubben
Stuur mij een mail
Docent opleiding en begeleider
Nicole Heister-Swart
Stuur mij een mail
Begeleider, assessor opleiding
Sharon van den Boom
Stuur mij een mail
Inspirator, assessor opleiding
Susanne Geerts
Stuur mij een mail
Begeleider, opleider en ontwikkelaar
Wilma Willems
Stuur mij een mail

Vaste partners