Zoek je binnen je bestuur en/of binnen het samenwerkingsverband een manier om te professionaliseren? Ben je op zoek naar expertise en/of procesbegeleiding om een leer-netwerktraject te begeleiden? Een leer-netwerk waarin de deelnemers samen leren om inhoud te geven? Vooral om van en met elkaar kunnen leren?
Voor het begeleiden van een leer-netwerktraject maken we beredeneerd gebruik van de principes van coöperatieve leerstrategieën (Kagan & Kagan, 2013), aspecten voor leiderschap bij veranderen (Kotter, 2014), elementen van een professionele leergemeenschap (Verbiest, 2016), de onderwijsopvattingen van Biesta en het recente promotieonderzoek Teamgericht organiseren in het onderwijs van Ben van Hilst (2019).
Vraagstukken om mee aan de slag te gaan kunnen enorm breed zijn, omdat wij ook uit een enorm netwerk met experts kunnen faciliteren. Veelvoorkomende thema's zijn:
Regie op onderwijskwaliteit, zoals in het netwerk Besturen met regie op onderwijskwaliteit, in verbinding met de PO Raad.
Veranderende rol van een ib'er, zowel op bestuursniveau als op samenwerkingsverbandniveau
Rekennetwerk, gericht op visie, actuele kennisbasis, didactisch handelingsrepertorie van een leraar, beleid en kwaliteit van het rekenonderwijs
Leesnetwerk, gericht op visie, actuele kennisbasis, didactisch handelingsrepertorie, beleid en kwaliteit van het leesonderwijs
Na een periode van zes jaar neemt Marieke Hamburg in de zomer van 2021 afscheid van basisschool De Vijf Hoeven in Tilburg. Daarmee komt er ook een einde aan haar eerste baan als schooldirect...
Basisschool Don Sarto staat middenin de gemêleerde Tilburgse wijk Broekhoven. Met alle uitdagingen die daarbij komen kijken. Sinds dit schooljaar zijn zij onder aanvoering van twee Rekenexp...
Taal-leesexpert Natascha: ‘Pak nu vaker de leidinggevende rol’.
Natascha Reijnders (48) werkt als ib’er op basisschool Maurice Rose in Margraten. In het schooljaar 2019-2...